علمی و آموزشی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نوشتن مقاله می‌تواند یک فرایند پرچالش و پیچیده باشد، اما با رعایت چند نکته می‌توانید به راحتی یک مقاله خوب بنویسید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنم:

  1. تعیین موضوع: برای نوشتن یک مقاله، باید ابتدا موضوع آن را تعیین کنید. موضوع شما باید جذاب و جالب باشد و به خواننده اطلاعات جدید و مفیدی ارائه دهد.
  2. جمع آوری اطلاعات: پس از تعیین موضوع، باید به دنبال جمع آوری اطلاعات و منابع مناسب برای نوشتن مقاله باشید. منابع شما باید قابل اطمینان و مورد تأیید باشند
  3. ساختاردهی: برای نوشتن یک مقاله خوب، باید به ساختاردهی آن توجه کنید. یک مقاله خوب شامل سه قسمت اصلی است: مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری.
  4. نگارش: پس از جمع آوری اطلاعات و ساختاردهی، به نگارش مقاله بپردازید. در نگارش، به دقت به قواعد نگارش و گرامر توجه کنید.
  5. ویرایش: پس از نگارش، به ویرایش مقاله بپردازید. در ویرایش، به دقت به املا، گرامر و ساختار جملات توجه کنید.
  6. تصحیح: پس از ویرایش، به تصحیح مقاله بپردازید. در تصحیح، به دقت به هر گونه خطای تایپی و نگارش توجه کنید.
  7. عکس‌برداری: در صورت لزوم، عکس‌برداری را در نظر بگیرید. عکس‌برداری باعث جذاب‌تر شدن مقاله شما خواهد شد.
  8. منبع‌دهی: در صورت استفاده از منابع در مقاله خود، حتماً منابع را ذکر کنید.
  9. عنوان: عنوان شما باید جذاب باشد و خلاصه‌ای از محتوای مقاله شما را منعکس کند.
  10. خلاصه: در پایان، یک خلاصه کوتاه از محتوای مقاله خود بگذارید.
  11. تنظیم: پس از نوشتن مقاله، به تنظیم آن بپردازید. در تنظیم، به دقت به فونت، اندازه فونت، فاصله بین خطوط و حاشیه‌ها توجه کنید.
  12. ارسال: پس از تنظیم، مقاله خود را برای ارسال آماده کنید. قبل از ارسال، به دقت به هر گونه خطای تایپی و نگارش توجه کنید. توضیحات بیشتر
  • sanaz bbb
  • ۰
  • ۰

نقد مدل های کسب و کار

جوآن مگرتا، سردبیر سابق مجله هاروارد بیزینس ریویو، پیشنهاد می‌کند که دو عامل مهم در اندازه‌گیری مدل‌های کسب‌وکار وجود دارد. او می‌گوید وقتی مدل‌های کسب‌وکار کار نمی‌کنند، به این دلیل است که داستان منطقی نیست ویا اعداد فقط به سود اضافه نمی‌شوند.

صنعت هواپیمایی مکان خوبی برای جستجو برای یافتن مدل کسب و کاری است که منطقی نیست. شامل شرکت هایی می شود که متحمل زیان های سنگین و حتی ورشکستگی شده اند.

سال ها بود که شرکت های بزرگ هواپیمایی مانند امریکن ایرلاینز، دلتا و کانتیننتال کسب وکار خود را حول یک ساختار هاب اند - سفارشی بنا می کردند که در آن همه پروازها از طریق چند فرودگاه اصلی هدایت می شدند.

با اطمینان از اینکه بیشتر صندلی ها در بیشتر مواقع پر می شوند، مدل کسب وکار سود زیادی به همراه داشت.

با این حال، یک مدل کسب‌وکار رقیب به وجود آمد که قدرت شرکت‌های بزرگ را بار سنگینی کرد. شرکت‌هایی مانند Southwest و JetBlue هواپیماها را با هزینه کمتری بین فرودگاه‌های کوچکتر جابه‌جا کردند. آنها از برخی ناکارآمدی های عملیاتی مدل هاب و اسپیک اجتناب کردند و در عین حال هزینه های نیروی کار را کاهش دادند. این به آنها اجازه داد قیمت ها را کاهش دهند و تقاضا برای پروازهای کوتاه بین شهرها را افزایش دهند.

از آنجایی که این رقبای جدیدتر مشتریان بیشتری را جذب کردند، اپراتورهای قدیمی باقی ماندند تا از شبکه های بزرگ و گسترده خود با مسافران کمتر پشتیبانی کنند. این مشکل زمانی بدتر شد که پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر در سال 2001، ترافیک به شدت کاهش یافت.

برای پر کردن صندلی‌ها، این خطوط هوایی مجبور بودند تخفیف‌های بیشتری را در سطوح عمیق‌تر ارائه کنند. مدل کسب و کار Hub-and-Spoke دیگر معنی نداشت.

نمونه ای از مدل های کسب و کار

مجموعه گسترده مایکروسافت را در نظر بگیرید. طی چند دهه گذشته، این شرکت خط تولید خود را در خدمات دیجیتال، نرم افزار، بازی و موارد دیگر گسترش داده است. مدل‌های مختلف کسب‌وکار، همگی در مایکروسافت، شامل موارد زیر می‌شوند اما محدود به آن‌ها نیستند:

بهره وری و فرایندهای کسب وکار: مایکروسافت اشتراک محصولات آفیس و لینکدین را ارائه می دهداین اشتراک ممکن است براساس استفاده از محصول (یعنی میزان داده آپلود شده در شیرپوینت)باشد.

ابر هوشمند: مایکروسافت محصولات سرور و سرویس های ابری را برای اشتراک ارائه می دهد. بیشتربخوانید

محاسبات شخصی بیشتر: مایکروسافت محصولات فیزیکی مانند سرفیس، قطعات کامپیوتر شخصی و سخت افزار ایکس باکس را به فروش می رساند.

 

  • sanaz bbb
  • ۰
  • ۰

تغذیه با شیر مادر در چند روز اول پس از تولد می تواند یک چالش باشد. برای اولین بار، هیچ چیز به اندازه رسیدن از بیمارستان به خانه با یک نوزاد و بدون دفترچه راهنما ناراحت کننده نیست. توصیه های متناقض خانواده، دوستان و متخصصان تغذیه: هرگز نوزاد خفته را بیدار نکنید. نوزاد را برای تغذیه بیدار کنید. شیر خشک دردناک را همیشه به نوزاد بدهید.

بنابراین، وقتی که پرستاران، مشاوران شیردهی، پزشکان اطفال و خانواده توصیه های متفاوتی ارائه می دهند، والدین جدید چه باید بکنند؟ اینترنت مملو از "فاکتوئیدها" است به عبارت دیگر، اعتقادات نویسنده اگرچه لزوماً مبتنی بر شواهد نیست، از نظر پزشکی مناسب یا برای شما راحت نیست. برخی از تصمیمات ممکن است سیاه یا سفید باشند، اما بسیاری از آنها باید بر اساس اولویت ها و ارزش های والدین هدایت شوند تا اینترنت یا دوستان خوش نیت. شرایط به سرعت تغییر می‌کند، سؤالات مطرح می‌شود و اولویت‌ها تغییر می‌کنند، بنابراین مهم است که منابع قابل اعتماد خود مانند پزشک اطفال و مشاور شیردهی دارای مجوز هیئت مدیره را قبل از بچه دار شدن در یک ردیف قرار دهید.

در اینجا چند نکته برای تغذیه چند روز اول آورده شده است:

 

در صورت امکان بلافاصله پس از تولد نوزاد را در سینه قرار دهید و تا حد امکان پس از تولد نوزاد را به صورت پوست به پوست نگه دارید تا کودک را به شیر دادن بیشتر تشویق کنید (حداقل هر 2 تا 3 ساعت شبانه روز در روزهای بحرانی اول).

 

بعد از شیردهی، و به خصوص اگر نمی توانید نوزاد را در سینه بگذارید یا کودک در حال چفت شدن نیست (یا مطمئن نیستید)، برای برداشتن آغوز از سینه ها با دست اکسپرس کنید و با قاشق یا سرنگ به کودک بدهید. آغوز (مقدار کم شیر اول) در ساعات و روزهای اول، بهترین شیر ممکن را تضمین می کند. آغوز قبل از فراوانی شیر به جلوگیری از کم آبی در کودک شما کمک می کند. همچنین به عنوان یک ملین برای کمک به دفع مکونیوم (اولین اجابت مزاج) کودک عمل می کند.

 

هر بار که نوزاد در روزه ای اول با استفاده از بطری، قاشق یا سرنگ تغذیه می شود (نه به طور مستقیم در پستان)، باید شیر را به صورت دستی به پستان ها بدهید تا پیام تولید شیر بیشتر به پستان ها برسد.

به من در پالو آلتو ملحق شوید، همراه با دیگر والدین جدید و نوزادانشان، تا «صدای والدین» خود را بیابم، همانطور که برای یادگیری و بحث در مورد تغذیه، خواب، بهبودی پس از زایمان، نقاط عطف رشد، بازگشت به کار یا ماندن ملاقات می کنیم. فرزندپروری در خانه و هر چیز دیگری که به زندگی جدید خانوادگی مربوط می شود.

  • sanaz bbb